Speak - vélemény



0 komment
Melinda Sordino életvidám, átlagos lány volt egészen addig az estéig, amíg barátnőivel el nem mentek egy buliba. A fiatal lányt megerőszakolták, azonban a történtek miatt sokkot kapott és kihívta a rendőrséget, de hogy mi történt vele senkinek sem mondta el. Ennek hatására a középiskola első osztályát barátok nélkül, egyedül kezdi és a hallgatagsága mellett a diákok közutálatával is szembesülnie kell. Titkát senkinek sem tudja elmondani, de a művészet segítségével úgy tűnik képes feldogozni az őt ért szörnyűségeket és megpróbál újra beszélni ...

A film cím megtévesztő, sokan [én is] azt hittem, hogy Melinda néma, de igazából arra utal, hogy végre mondja el valakinek a történetét.
Kristen 14-15 éves lehetett, mikor eljátszotta ezt a karaktert, mondanom sem kell hibátlanul. Nehéz lehet ennyi idősen egy ilyen dolgot akár eljátszani is vagy belegondolni min mehet keresztül egy ilyen lány. De teljesen meglepő Kristen színészi játéka, igazi, felnőtteket megszégyenítő alakítást nyújt. Csak szuperlatívuszokban tudnék beszélni, ez Kris egyik legjobb (ha nem a legnagyobb) szerepe, a The Cake Eaters mellett.
Szerencsém volt elolvasni a film után a könyvet is magyarul, akinek tetszik a film ajánlom figyelmébe, kedvezményesen 1000 Ft, 200 oldal és igazán olvasmányos. Tényleg ad egy kis pluszt az egészhez. Viszont a film sokkal drámaibban dolgozta fel ezt az esetet, a könyv valahogy könnyedebb volt, kicsit viccesebb is. Egyébként rájöttem, hogy Kristen elolvassa a könyvet, ha olyan filmben szerepel, ami egy könyvet dolgoz fel. Onnan jöttem rá, hogy például amikor a Twilight-ot néztem [ a könyvet a film után olvastam el] rengeteg olyan arckifejezése volt Kristen-nek, amiket nem tudtam hova tenni [ezt majd egyszer a Twilight véleményemben kifejtem]. Itt is volt egy csomó olyan rész, ahol csak azt látni, hogy néz maga elé és bámul az ember meg csak néz, hogy most mi van. De most, hogy elolvastam a könyvet már tudom, hogy mi járt akkor a fejében és teljesen értelmet nyer az egész dolog, az arckifejezése. Sokkal jobb az egész.
Érdekesség, hogy a filmben szerepel Kristen (ex?)pasija, Michael Angarano, akivel állítólag ezen a forgatáson barátkozott össze és hamarosan egy pár lettek.
A filmet Laurie Halse Anderson könyve alapján Jessica Sharzer rendezte és 2004-ben készült.
Speak picspam (a film képekben)

0 komment:

Megjegyzés küldése

newer post older post